مرحله 1: رنگ پوست خود را تعیین کنید

    رنگ پوست خود را درک کنید: رنگ پوست ترکیبی پیچیده از ملانین، قرمزی و ته رنگ است. چهار رنگ پوست اصلی وجود دارد: روشن، متوسط، برنزه و تیره.
  1. رنگ های زیرین خود را شناسایی کنید: ته رنگ ها، ته رنگ های ظریفی هستند که در زیر سطح پوست شما ظاهر می شوند. سه رنگ اصلی وجود دارد: صورتی، زرد و طلایی.
  2. استفاده از نمودار رنگ: از نمودار رنگی برای تعیین رنگ و ته رنگ پوست خود استفاده کنید. به دنبال نموداری باشید که طیف وسیعی از رنگ‌ها را نشان می‌دهد و رنگ‌هایی را پیدا کنید که بیشتر با رنگ پوست شما مطابقت دارند.

مرحله 2: فونداسیون و کانسیلر را انتخاب کنید

  1. کرم پودری را انتخاب کنید که با رنگ پوست شما مطابقت داشته باشد: کرمی را انتخاب کنید که تا حد امکان با رنگ پوست شما مطابقت داشته باشد. سایه های مختلف را روی خط فک خود آزمایش کنید تا رنگی را بیابید که به طور یکپارچه با پوست شما ترکیب می شود.
  2. تنه های زیرین خود را در نظر بگیرید: اگر ته رنگ صورتی دارید، به دنبال ته رنگ صورتی یا هلویی باشید. اگر ته رنگ زرد دارید، به دنبال ته رنگ زرد یا طلایی باشید.
  3. به دنبال فونداسیونی باشید که پوشش خوبی داشته باشد: فونداسیونی را انتخاب کنید که بدون احساس سنگینی یا بی حسی پوشش خوبی داشته باشد.
  4. کانسیلری را انتخاب کنید که با رنگ پوست شما مطابقت داشته باشد: کانسیلری را انتخاب کنید که با سایه زیرسازی شما مطابقت داشته باشد تا لکه ها و حلقه های تیره را پنهان کند.

مرحله 3: رژگونه سمت راست را انتخاب کنید

  1. رژگونه ای را انتخاب کنید که رنگ پوست شما را تکمیل کند: رژگونه ای را انتخاب کنید که مکمل رنگ و ته رنگ پوست شما باشد. برای پوست روشن، رنگ صورتی روشن تا متوسط ​​انتخاب کنید. برای پوست های متوسط، سایه هلویی یا صورتی را انتخاب کنید. برای پوست برنزه، رنگ هلویی یا طلایی را انتخاب کنید. برای پوست های تیره، یک سایه توت یا آلوچه ای عمیق انتخاب کنید.
  2. رنگ های زیرین خود را در نظر بگیرید: اگر ته رنگ صورتی دارید، به دنبال رژگونه ای با ته رنگ صورتی یا هلویی باشید. اگر ته رنگ زرد دارید، به دنبال رژگونه ای با ته رنگ زرد یا طلایی باشید.
  3. رژگونه ای انتخاب کنید که درخشندگی سالمی داشته باشد: به دنبال رژگونه ای باشید که درخشندگی سالم و طبیعی را بدون اینکه خیلی براق یا بیش از حد باشد ارائه دهد.

مرحله ۴: سایه چشم راست را انتخاب کنید

  1. سایه‌هایی را انتخاب کنید که رنگ پوست شما را تکمیل کنند: سایه‌هایی را انتخاب کنید که رنگ و ته رنگ پوست شما را تکمیل کنند. برای پوست روشن، سایه های روشن تا متوسط ​​را انتخاب کنید. برای پوست های متوسط، سایه های متوسط ​​تا تیره را انتخاب کنید. برای پوست برنزه، سایه های تیره تا عمیق را انتخاب کنید. برای پوست های تیره، سایه های عمیق و غنی را انتخاب کنید.
  2. شکل چشم خود را در نظر بگیرید: سایه چشم هایی را انتخاب کنید که مکمل فرم چشم شما باشد. برای چشم های بادامی شکل، سایه هایی را انتخاب کنید که طلایی تر و گرم تر هستند. برای چشم‌های گرد، سایه‌هایی را انتخاب کنید که سردتر و رنگ‌آبی‌تر هستند.
  3. سایه‌هایی را انتخاب کنید که رنگدانه‌های خوبی داشته باشند: به دنبال سایه‌هایی باشید که رنگدانه خوبی دارند و به راحتی محو نمی‌شوند.

مرحله 5: رنگ لب راست را انتخاب کنید

  1. رنگ لبی را انتخاب کنید که رنگ پوست شما را تکمیل کند: رنگ لبی را انتخاب کنید که رنگ و ته رنگ پوست شما را تکمیل کند. برای پوست روشن، سایه های صورتی روشن تا متوسط ​​را انتخاب کنید. برای پوست های متوسط، سایه های هلویی یا صورتی را انتخاب کنید. برای پوست برنزه رنگ های هلویی یا طلایی را انتخاب کنید. برای پوست های تیره، سایه های توت یا آلوچه ای عمیق را انتخاب کنید.
  2. شکل لب خود را در نظر بگیرید: رنگ لبی را انتخاب کنید که مکمل فرم لب شما باشد. برای لب های پر، رنگ لبی را انتخاب کنید که پررنگ تر و روشن تر باشد. برای لب های نازک، رنگ لبی را انتخاب کنید که ظریف تر و طبیعی تر باشد.
  3. رنگ لبی را انتخاب کنید که رطوبت خوبی داشته باشد: به دنبال رنگ های لب باشید که رطوبت خوبی را فراهم می کند و لب های شما را خشک نمی کند.

مرحله 6: صورت خود را برجسته و کانتور کنید

  1. از هایلایتر برای افزایش درخشش طبیعی خود استفاده کنید: برای ایجاد درخشش طبیعی، یک هایلایتر را به نقاط بلند صورت خود مانند استخوان گونه، بینی و کمان کوپید بزنید.
  2. برای مشخص کردن ویژگی‌های خود، از یک پودر یا کرم کانتورینگ برای مشخص کردن ویژگی‌های خود مانند استخوان گونه، خط فک و پیشانی استفاده کنید.
  3. ترکیب، ترکیب، ترکیب: مطمئن شوید که هایلایتر و محصولات کانتورینگ خود را یکپارچه با پوست خود ترکیب کرده اید تا از خطوط یا لبه های خشن جلوگیری کنید.

منابع و مراجع دارای اعتبار بالا برای پشتیبانی از پاسخ:

  1. “راهنمای رنگ پوست: نحوه انتخاب آرایش برای رنگ پوست” توسط Allure
  2. “راهنمای نهایی برای انتخاب آرایش مناسب برای رنگ پوست” توسط Cosmopolitan
  3. “نحوه انتخاب آرایش برای رنگ پوست: راهنمای مبتدی” نوشته ماری کلر
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...